Om SMV Crowdsourcing Lab

I projektet SMV Crowdsourcing Lab har en gruppe danske virksomheder arbejdet med crowdsourcing metoder. Virksomhederne har gennemført et workshopforløb, og derefter arbejdet med egne crowdsourcing projekter.

Projektet er finansieret af Industriens Fond, og afholdes af Danish Crowdsourcing, CBS, Københavns Universitet og VIA University College.

Nedenfor kan du læse mere om projektets hovedelementer og forløb.

Projektets hovedelementer

1. WORKSHOPS

Gennem et intenst workshopforløb på 6 moduler lærer virksomhederne om potentialet i brugen af åben innovation og crowdsourcing ved hjælp af praktiske cases og metoder, der er baseret på forskningsmæssig evidens. Workshopforløbet har til formål at klargøre virksomhederne til at arbejde konkret med deres egne udfordringer i det efterfølgende lab session forløb.

  

2. LAB SESSIONS

Lab session forløbet strækker sig over en periode på 6 måneder og inkluderer 5 lab sessions, hvor virksomhederne gennem et struktureret forløb arbejder konkret med at løse deres egne udfordringer gennem aktuelle crowdsourcing projekter. Her startes der med at identificere en række egnede problemstillinger fra egen virksomhed, hvorefter der indledes en proces, der giver virksomhederne redskaber til at bruge crowdsourcing i praksis.

   

3. SMV CROWDSOURCING NETVÆRK

De deltagende virksomheder i forløbet etablere et netværk, der fremadrettet vil fungere som et forum for samarbejde, sparring og vidensdeling. Alle virksomheder, der er interesseret i åben innovation og crowdsourcing, er velkomne til at deltage i netværket.

Kontakt hello@danishcrowdsourcing.org, hvis du vide mere om mulighederne eller læs mere på vores LinkedIn side: https://www.linkedin.com/company/smv-crowdsourcing-lab/.

  

4. CROWDSOURCING KONFERENCE

SMV Crowdsourcing Lab kulminerer med en konference, hvor de deltagende virksomheder vil dele deres erfaringer og refleksioner med en bredere kreds af virksomheder og andre interessenter.

Hvad er SMV Crowdsourcing Lab?

“Vi giver små og mellemstore virksomheder kompetencer til at manøvrere i en verden, hvor viden er mere spredt end nogensinde før, og innovation sker eksponentielt.”

Daiana Fobian Nielsen

Co-founder, Danish Crowdsourcing

Christoph Grimpe

Christoph Grimpe er Professor i Innovation og Entreprenørskab på Copenhagen Business School (CBS).
Hans forskning drejer sig om virksomheders strategier for åben innovation og den strategiske brug af intellektuelle ophavsrettigheder.

Daiana Fobian Nielsen

Daiana F. Nielsen er medstifter af Danish Crowdsourcing og arbejder til hverdag som konsulent og projektleder, hvor hun rådgiver virksomheder og organisationer i brugen af åben innovations- og crowdsourcing metoder. Daiana er yderligere tilknyttet CBS som ekstern lektor.

Flemming B. Gammelgaard

Flemming Binderup Gammelgaard er medstifter af interesseorganisationen Danish Crowdsourcing og tilknyttet Aarhus Universitet, hvor han forsker i innovation, crowdsourcing og crowdfunding. Derudover er han chefkonsulent ved VIA University College.

Karin Beukel

Karin Beukel er Adjunkt i Innovation og Entreprenørskab på Københavns Universitet og ekstern lektor ved CBS. Hun har en PhD i Economics and Management. I hendes forskning beskæftiger hun sig med krydsfeltet mellem innovation og intellektuelle ejendomsrettigheder.

Kristine Pontoppidan

Kristine Pontoppidan er CEO for NinjaConsult, hvor hun til daglig arbejder med virksomheder, der ønsker at bruge crowdfunding i deres udviklingsstrategi. Kristine Pontoppidan er tilknyttet SMV Crowdsourcing LAB som projektleder.

Marion Poetz

Marion Poetz er Lektor i Innovation Management på Copenhagen Business School (CBS) og Scientific Director af Open Innovation in Science Research and Competence Center (OIS Centeret). Hendes forskning omhandler strategi, ledelse, organisationer og problemløsning med nye innovationsmetoder.

Follow us

Helsingforsgade 14, Building 5347, Office 132, 8200 Aarhus
Copyright © 2017 SMV Crowdsourcing Lab
Privatlivspolitik